ΠΟΔΗΛΑΤΟ vs ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Σε αρκετές πόλεις του πλανήτη προωθείται η χρήση του ποδηλάτου ως βασικού μέσου μετακίνησης. Στον ευρωπαικο χώρο, χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη και η Βαρκελώνη. Βασικές ενδείξεις διευκόλυνσης της χρήσης του ποδηλάτου είναι η δημιουργία δικτύου λωρίδων κυκλοφορίας (ποδηλατόδρομος) και θέσεων στάθμευσης για τα ποδήλατα. Στην Ελλάδα παράδειγμα εκτεταμένης χρήσης του ποδηλάτου αποτελεί η πόλη της Καρδίτσας. Κεντρικά επιχειρήματά τους αποτελούν το γεγονός ότι το ποδήλατο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, απαιτεί μηδαμινό χώρο στάθμευσης, έχει τη δυνατότητα να μετακινείται και εκτός οδικού δικτύου, ενώ παράλληλα δε μολύνει το περιβάλλον με κανένα τρόπο. Θα ήταν περιττό να υπογραμμιστεί, λαμβάνοντας υπόψιν τη συμπεριφορά των ελλήνων οδηγών, το πόσο σημαντικό είναι να υπάρξουν λύσεις που θα εξασφαλίζουν ότι η υποδομή του ποδηλάτου δεν θα παραβιάζεται από τα άλλα οχήματα. Στην περίπτωση των λωρίδων που διαχωρίζονται από το οδόστρωμα με μια απλή διαγράμμιση ενισχυμένη με κολωνάκια, ανά διαστήματα περίπου 3-4 μέτρων, το αυτοκίνητο μπορεί να εμποδιστεί, όχι όμως και το δίκυκλο. Η μοναδική λύση που θα μπορούσε να προστατέψει την υποδομή του ποδηλάτου από το τελευταίο είναι να διαφοροποιηθεί υψομετρικά από το οδόστρωμα, και να έρθει κοντά στον πεζό. Η διαπλάτυνση του πεζοδρομίου και η ένταξη της λωρίδας ποδηλάτου σε αυτό, παρά το κράσπεδο, δείχνει να είναι η ασφαλέστερη λύση. Ωστόσο δεν είναι πάντα εύκολη. Σε αρκετές επαρχιακές πόλεις μέρος του οδικού δικτύου είναι αδιαμόρφωτο. Τα πεζοδρόμια είναι στενά ή ανύπαρκτα. Η κατασκευή λωρίδας υποδομής για ποδήλατο επί του πεζοδρομίου σε τέτοιες περιπτώσεις προϋποθέτει τη συνολική διαμόρφωση της διατομής. Το έργο γίνεται έτσι πληρέστερο και ασφαλέστερο, αλλά ακριβότερο. Δεν είναι έργο αποκλειστικά για το ποδήλατο. Είναι έργο για τη λειτουργία και την αισθητική της πόλης.

  1. ΣΤΕΛΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΗΣ

    Σωστή περιγραφή και αντιμετώπιση του θέματος. Συμφωνώ απόλυτα. Αυτός ο σχεδιασμός προτάθηκε και υλοποιήθηκε και στην οδό Σκουφά.
    Φυσικά, όταν τα κονδύλια είναι περιορισμένα, υπάρχει σταδιακή υλοποίηση του συνολικού σχεδιασμού.

Γράψτε απάντηση στο Χρήστος Γιαννούλης Cancel Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *