ΣΒΑΚ σημαίνει λιγότερα αυτοκίνητα και όχι απλώς περιορισμός των μετακινήσεων με το αυτοκίνητο. Θέλουμε λοιπόν να έχουμε μεγάλα πεζοδρόμια για να μετακινούνται με ασφάλεια ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι, γυναίκες με καροτσάκια κλπ κλπ ; Θα πρέπει λοιπόν να αυξήσουμε τα πεζοδρόμια. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές απαιτείται ελεύθερο πλάτος πεζοδρομίου 1,20 μέτρων. Για να χρηματοδοτηθούν διαπλατύνσεις πεζοδρομίων από το ευρωπαικό ταμείο θα πρέπει να εξασφαλίζεται ελεύθερο πλάτος (πέρα από δέντρα, πινακίδες, καταπατήσεις κλπ κλπ ) 1,20 μετρων. Η επέκταση των πεζοδρομίων μπορεί να γίνει μόνο εις βάρος του οδοστρώματος. Αυτό σημαίνει μεγάλη μείωση του χώρου σταθμευσης των αυτοκινήτων. Αρκεί να παρατηρήσουμε το φαινόμενο της στάθμευσης σε διαμορφωμένους πεζόδρομους όπως αυτός της οδού Κάσου και της οδού Χάλκης πλησίον της πλατείας για να αντιληφθούμε το πρόβλημα. Για να εγκαταλειφθεί το αυτοκίνητο θα πρέπει να εξασφαλίζεται η γρήγορη και ασφαλής μετακίνηση των πολιτών εντός της πόλης αλλά και προς τους πλησιέστερους σταθμούς μετρό μέσω ΜΜΜ, ποδηλάτων, βαδίσματος κλπ, ενώ παράλληλα να δυσχεραίνεται η κίνηση των αυτοκινήτων. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξουν βραχυπρόθεσμοι, μεσοπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι τρόποι που θα μειώνουν δραστικά τον αριθμό των αυτοκινήτων σε μια χώρα που λατρε΄ύει το αυτοκίνητο, διαθέτει ελλιπή Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και περιορισμένους οικονομικούς πόρους. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να δεσμευτούν δημοτικές παρατάξεις, πολίτες, σύλλογοι σε αυτόν στόχο, ενώ παράλληλα να επικοινωνηθεί η μείωση των αυτοκινήτων σε όλους τους πολίτες. Παράλληλα μια σειρά από δράσεις θα πρέπει να αποτρέπει την μετακίνηση των αυτοκινήτων σε τακτά χρονικά διαστήματα σε κεντρικές αρτηρίες της πόλης με διοργάνωση εκδηλώσεων όπως αγώνες δρόμου, πεζοπορίας κ.α. Δυστυχώς η αποτροπή της παράνομης σταθμευσης (διπλοπαρκάρισμα, γωνίες, διαβάσεις πεζων κλπ) αποτρέπεται μόνο με διοικητικά μέτρα δηλαδή πρόστιμα. Η ανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας κατά την γνώμη μου κρίνεται απαραίτητη μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο.